skip to Main Content
Est. JUNI 2015
Snel ’n Taxi Nodig In Beilen? Succes!

Snel ’n taxi nodig in Beilen? Succes!

Dame-op-leeftijd uit Beilen heeft op maandagochtend een taxi nodig voor een bezoekje aan de tandarts. Hoewel onbekend met de stand van het transport in Drenthe, moet dat met behulp van Google op deze zaterdagmorgen geen probleem zijn, toch?

Taxi Zomer is wat ons door de zoekmachine als eerste wordt aangeraden. Een 0593-nummer.

“Goedemorgen”, zegt een meisjesstem. “Met Taxi Dorenbos in Assen.”

Huh, Dorenbos? Ik dacht dat ik Taxi Zomer in Beilen belde.

“Dat klopt hoor. Maar Taxi Zomer is nu Taxi Dorenbos.”

Oh, okay. Nou, ik wilde voor maandagochtend graag een taxi bestellen in Beilen.

“Dat kan. Waar gaat de reis naartoe?”

Naar de tandarts. Ook in Beilen.

“Helaas, dat kan voor ons niet uit. Wij zitten namelijk in Assen…”

Onze tweede optie, volgens Google, heet Taxi Ronald. Een eenmansbedrijf, die ook in het bezit is van een limo. Nou, kijk ‘ns aan. Eén beoordeling slechts, maar wél vijf sterren. De bruiloft in 2012 was tiptop verzorgd. Ronald heeft een 06-nummer.

Tuuu*kraak* “…Dit nummer is niet in gebruik. De verbinding wordt verbroken…”

Hè Ronald, wat vervelend nou toch. Maar Google is niet voor twee gaten te vangen. TaxiRadix heet ons hartelijk welkom op z’n website. Je kunt er zelfs, voor je online je reservering maakt, de hoogte van je ritprijs laten voorrekenen. Vijf euro’s. Geen geld, natuurlijk. Maar omdat het bedrijf nieuw is voor ons, maken we onze eerste reservering toch liever even per telefoon.

Ai. Het 0592-nummer gaat twee keer over, maar verandert dan prompt in een gesprekstoon.

Niet getreurd, want Google raadt ons al snel Regiotaxi Zuidwest Drenthe aan. Die hebben, dankzij het moederbedrijf Connexxion, een professionele website. En die laat lezen dat ze ook Midden-Drenthe aandoen. Nou, dat komt goed uit, want dat zijn wij. Even 0900-1436 draaien.

Na de mededeling over de kosten van het gesprek, inclusief een starttik, zegt een opgenomen vrouwenstem dat het nummer niet meer in gebruik is. Service staat bij Connexxion echter hoog in het vaandel: op dezelfde website staat dat we, indien we ontevreden zijn, een klacht kunnen indienen. Dat moet dan wel via het voornoemde reserveernummer, dat dus helaas niet meer in gebruik is.

Het algemene nummer van Connexxion, 0900-0987, doet ’t gelukkig nog wel. Helaas zijn alle medewerkers in gesprek. En als ze dat tien minuten later nog steeds zijn, vinden we ’t welletjes.

Vijfde poging: sneleentaxi.nl. Het netnummer (085) doet het ergste vrezen, maar wie weet: onder het nummer staat tenslotte wel degelijk “Bel taxi Beilen”. Maar helaas, ons voorgevoel bedriegt ons niet.

“Helaas hebben we voor deze regio momenteel geen centralist beschikbaar…”, zegt een vriendelijk antwoordapparaat.

Onze hoop op een goede afloop taant met de minuut, maar we zijn nog niet compleet uit het veld geslagen. Google heeft voor ons namelijk ook nog LadyTax (’n 0592-nummer) in petto. Je kunt volgens de website zelfs bij ze pinnen. Nou, ons dunkt.

Maar helaas. “Is het voor maandag? Helaas, dan lukt het ons niet. Ik werk hier alleen in het weekend. Maar misschien kun je Taxi Snoeijng bellen? Da’s 06-42580566. Succes!”

“Met Taxi Snoeijing, goedemor… middag inmiddels. De tijd vliegt inderdaad. U wilde een taxi? Binnen Beilen? Nee, daar kunnen we helaas niet aan beginnen. Kan niet uit, ziet u. Maar misschien dat Taxi Dorenbos het wel doet. Hallo…? Hallo…? •

 

Back To Top